Marko Honkanen on Aavan ja Pikkujätin uusi IT- ja digijohtaja

marko-honkanen-aava-pikkujatti/
Aavassa ja Pikkujätissä Marko Honkasta houkutteli perheyritystausta, vahva arvopohja sekä rekrytoinnissa välittynyt tunne yritysten kulttuurista.

Aavan ja Pikkujätin uudeksi IT- ja digijohtajaksi on valittu Marko Honkanen, joka aloittaa tehtävässään 9.9.2024.

Honkanen siirtyy Aavaan ja Pikkujättiin Veikkaukselta, jossa hän on toiminut tietohallinnon projektien, laadunvarmistuksen ja toimintamallien johtajana vuodesta 2020. Honkasella on takanaan pitkä työura niin pienemmissä kuin suuremmissa yrityksissä, kuten Outokummussa, HKScanilla, Nokialla ja Fiskarsilla, joissa hän on toiminut lukuisissa eri IT- ja digiorganisaation rooleissa. Työuransa alussa hän ehti myös toimia IT-startupyrittäjänä vuosien ajan.

20 vuoden aikana Honkanen on vienyt onnistuneesti läpi monta infra- ja digikehityshanketta esimerkiksi ERP:n, HR-prosessien, verkkokaupan ja informaatioarkkitehtuurin parissa niin kotimaassa kuin ulkomailla.

– On hienoa päästä käärimään hihat ja saada ymmärrystä, mikä on tarkoituksenmukaista toimintaa missäkin ja mihin resurssit kannattaa suunnata. Yhdessä ihmisten kanssa tätä tehdään, luotan ihmisiin ja haluan viedä heidät menestykseen, Honkanen sanoo.

Halu auttaa ihmistä

Kuten montaa muutakin, myös Marko Honkasta houkutteli Aavassa ja Pikkujätissä perheyritystausta, vahva arvopohja sekä rekrytoinnissa välittynyt tunne yritysten kulttuurista.

– Vaikka ollaan hakemassa kannattavaa kasvua, pidän siitä, kuinka yrityksen julkisuuskuvassa välittyy myös aito halu auttaa ihmisiä. Terveydenhuoltotoimialan yhteiskunnallinen vaikuttavuus ja sen merkitys yksittäisille ihmisille ovat asioita, jotka isossa kuvassa kiinnostavat itseäni. Aivan ensimmäinen tutkintoni on bioanalytiikasta, joten ehkä sekin kertoo jotain siitä, että sydämeni sykkii tälle alalle.

Rekrytointia vetänyt Aavan ja Pikkujätin toimitusjohtaja Ove Uljas on vakuuttunut siitä, että Honkanen on juuri oikea ihminen vaativaan tehtävään.

– Markolla on valtava kokemustausta, näyttöjä muutosprojektien onnistuneista läpivienneistä ja sopivasti pragmaattinen näkemys tekemiseen. Lisäksi Marko vaikuttaa todella yhteistyökykyiseltä ja hyvältä tyypiltä. Olen iloinen, että pääsemme yhdessä viemään IT- ja digikehitystämme eteenpäin, Uljas sanoo.

Lisätietoja:
Ove Uljas, toimitusjohtaja